משחקים באנגלית ללימוד ותרגול בכיף לכל המשפחה

איילת צדוק מאמרים, עמוד בית השאר תגובה

אינגליש אונליין איילת צדוק משחקים באנגלית קוביות המרכיבות מילים באנגלית

מי אמר שלימוד אנגלית אינו יכול להיות חוויה?

משחקים באנגלית הינם דרך כייפית לביסוס ותרגול מיומנויות שונות בלמידת אנגלית. הם יגרמו לילד שלכם לשכוח שהוא עסוק בלימוד עוד נושא של בית ספר.

בנוסף, הם אמצעי מעורר מוטיבציה ללמידה אצל תלמידים ובמיוחד בקרב כאלה שפחות אפקטיבי עבורם ללמוד בדרך הרגילה.

מיותר לציין שמשחקים הינם פתרון מעולה לילדים ביישנים המפחדים לעשות טעויות. דרך המשחק, תלמידים אלה יתגברו על מחסום המבוכה ויתקשרו באנגלית בצורה בטוחה. 

אם תוך כדי משחק אתם מגלים קושי של הילד בנושא מסויים ומתקשים להסביר לו או אולי אתם פשוט חולמים שהוא יהיה מסודר עם האנגלית בעתיד, אני מזמינה את הילד שלכם ללמוד איתי אנגלית.

להלן רשימה של משחקים באנגלית ללימוד אישי, זוגי או קבוצתי:

1. משחק רביעיות

מטרה: רכישת הקריאה ע"י תרגול הצלילים ושילובי הצלילים

אם הילד שלכם בשלב לימוד הקריאה או אולי הוא מתקשה ברכישת הקריאה המשחק הזה יכול להיות מושלם עבורו.

חבילת הקריאה כוללת 6 חפיסות קלפים: 2 חפיסות המתרגלות את צלילי הבסיס ועוד 4 חפיסות המתרגלות את כל שילובי הצלילים.

כל קלף בחפיסה מתרגל צליל באמצעות 4 מילים ותמונה המשמשת כאמצעי זכירה לצליל זה כאשר לכל צליל ישנם ארבעה קלפים.

המשחק מתנהל כמו משחק רביעיות רגיל.

זהו פתרון גאוני לתרגול הקריאה והצלילים המסובכים יותר בצורה ברורה, כייפית וחזרתית. כמובן שעל הדרך הילד מעשיר אוצר מילים בסיסי.

2. משחק זיכרון

מטרה: תרגול זמני הבסיס בדקדוק וצורות השוואה

הילד שלכם יכול ללמוד, לתרגל ולהפנים חומר זה ע"י הכנסת משחקי קלפים לשגרת המשחקים הביתית שלכם. מניסיוני כמורה לאנגלית, סדרת המשחקים הזו תעזור לכם להתקדם משמעותית. המשחק בנוי בצורת של שאלות ותשובות כך שתוך כדי משחק אתם מתרגלים את כל סוגי המשפטים: חיובי, שלילה, שאלה, שאלות סגורות ושאלות פתוחות. 

3. סולמות ונחשים

מטרה: תרגול הווה פשוט והווה ממושך

מי לא מכיר את המשחק סולמות ונחשים

עליכם לזרוק את הקוביה ולנוע על הלוח בהתאם למספר שיצא לכם בזריקת הקוביה. במשבצת שתנחתו תקבלו מספר מילים שמהן תצטרכו להרכיב משפט נכון בזמן הווה פשוט או הווה ממושך. אם הצלחתם להרכיב משפט תקין אתם רשאים לנחות במשבצת אליה הגעתם. אם טעיתם, לא תוכלו להתקדם למשבצת אליה הקוביה שולחת אתכם. מי שמגיע ראשון לקו הסיום הוא המנצח.

כמובן שתוכלו למצוא באינטרנט משחק סולמות ונחשים לשאר הזמנים. 

4. שני משחקים באנגלית של אוצר מילים

מטרה: תרגול אוצר מילים – משמעות והגייה 

משחק 1

רשמו כל מילה חדשה באנגלית על כרטיסיה וסדרו את הכרטיסיות בערימה, כשהמילים פונות כלפי מטה. כל משתתף בתורו מרים מילה, קורא אותה ומתרגם לעברית. אם התרגום שלו נכון הוא מקבל את הכרטיס ומשחק תור נוסף. אם אחד המשתתפים מגלה שהוא טעה הוא מתקן את הטעות ומקבל את  הכרטיס. אם אף אחד מהמשתתפים אינו יודע את תרגום המילה, בודקים את המילה במילון ומחזירים אותה לערימת הקלפים. המנצח הוא מי שצובר את כמות הקלפים הגבוהה ביותר לאחר שהקופה התרוקנה.

משחק 2

הכינו 2 ערמות של כרטיסיות אוצר מילים. בערמה אחת הניחו את המילים באנגלית ובערימה שניה את תרגומן לעברית. על המילים להיות גלויות. כל משתתף בתורו מקבל מילה באנגלית וצריך למצוא את תרגומה לעברית. אם הוא יודע את התשובה הוא מקבל את הסט ומשחק עוד תור. אם הוא אינו יודע, התור עובר למשתתף המתחרה. גם כאן, המנצח הוא מי שצובר את כמות הקלפים הגבוהה ביותר.

אפשר לגוון או להעלות את רמת המשחק ע"י תרגום מעברית לאנגלית.

רצוי לחזור ולשחק עם אותן מילים כמה שיותר פעמים.

5. אישיות 

מטרה: תרגול הווה פשוט – חיובי, שלילה ושאלה בדיבור

אחד המשתתפים  בוחר איזשהו חפץ או בנ"א ושאר המשתתפים צריכים לחשוף את בחירתו. הם עושים זאת ע"י שאילת שאלות. לדוגמה: משתתף בוחר את אמא שלו (בהנחה ששאר המשתתפים מכירים אותה). המשתתפים יכולים לשאול: Is it a male? Is it a female? Does he live in Tel Aviv? וכו. מותר לנחש פעמיים במשחק. בניחוש השלישי המוטעה המשתתף לא יכול להמשיך במשחק.

אפשר כמובן לשנות את מטרת המשחק לתרגול זמן אחר.

6. קלפים מלך מלכה

מטרה: תרגול שיחה באנגלית

משחק מעולה לתרגול שיחה יומיומית באנגלית. אתם תאהבו את המשחק מאחר שתדברו על עצמכם ותתחברו לשאר המשתתפים. 

השתמשו בחפיסת קלפים רגילה של המשחק מלך מלכה. בדף הזה תמצאו רשימת שאלות עבור כל קלף במשחק. סדרו את הקלפים בערימה כלפי מטה. כל משתתף מקבל שאלה בהתאם לציור על הקלף ומספרו. עליו לענות תשובה בה הוא מדבר במשך דקה. בעבור תשובה מלאה וללא טעויות יקבל המשתתף 4 נקודות. בעבור תשובה עם שגיאות בודדות יקבל 3 נקודות. בעבור תשובה חלקית 2 נקודות. אם המשתתף לא דיבר כלל, הוא יקבל נקודה אחת. דוגמה לשאלת לב 3: What would you do if you could do anything in the world?

אל תשכחו לקרוא את ההוראות בעיון לפני תחילת המשחק.

7. האיש התלוי 

מטרה: איות מילים וכתיבת משפטים

משתתף יחיד יכול לשחק את המשחק במחשב באתר הזה. המחשב יציע לכם מגוון רחב של מילים מנושאים שונים.

כמובן שיש לכם את האופציה לשחק את המשחק בזוג או בקבוצה על גבי דף או לוח. בתורות, משתתף יצטרף לבחור מילה ושאר השחקנים יצטרכו לנחש אותה לפני שהוא מסיים לצייר את האיש התלוי. כל מי שיצליח למצוא את המילה יקבל נקודה. לאחר שמצא את המילה, המשתתף ישבץ אותה במשפט בכתיבה. אם הצליח לכתוב משפט ללא טעויות או שטעה ותיקן את עצמו הוא יקבל שתי נקודות נוספות. המשחק בעל מספר הנקודות הרב ביותר מנצח.

8. בינגו

מטרה: תרגול הגיה ואיות של אוצר מילים

בינגו הוא משחק קבוצתי. 

הכינו מספר לוחות משחק – עפ"י כמות המשתתפים. על כל לוח, רשמו את אותה רשימת מילים בעברית בסדר שונה. מנו מישהו מהקבוצה להקריא את אותן מילים באנגלית. לאחר כל הקראה השחקנים צריכים לסמן את המילה בלוח בקו ולרשום לידה את התרגום לאנגלית. המנצח הוא השחקן הראשון שיש לו שורה או טור מלאים. 

על המקריא לוודא שכל התרגומים נכונים. אם אחד התרגומים אינו נכון המשחק אינו רשאי לסמן את המילה בקו. כמו כן, על המקריא לתקן את הטעויות בתרגום לאנגלית או באיות באנגלית.

אתם יכולים לייצר ולהדפיס את לוחות הבינגו באתר הזה

שימו לב שבאמצע הלוח יש בד"כ תאים ריקים (עם המילים Free Space ) כך שבטורים ובשורות אלה צריכות להיות פחות מילים לבינגו.

טיפים חשובים לאופן ההתנהלות במשחקים באנגלית: 

  • נהלו את האינטראקציה באנגלית.
  • תוך כדי משחק וודאו שהתלמיד קורא בקול, מבין את משמעות המילה או המשפט ואת העקרון שעומד מאחוריו (אם מדובר בנושא דקדוקי). 

עצרו לשאול את הלומד שאלות, הסבירו ותנו דוגמאות במקרה הצורך. בקשו מהמשחק להביא דוגמאות משלו. כך תוכלו לוודא שמטרת הלימוד באמצעות משחק לא מתפספסת. לדוגמה, אני ארצה לוודא שהתלמיד מבין את משמעות המילה ע"י שיבוץ נכון שלה במשפט משלו. 

ולסיכום

"חזרה היא אם כל המיומנויות" הוא אחד העקרונות הכי חזקים בלמידת שפה זרה. ניתן לומר, שלא ניתן לשלוט בשפה ללא שימוש בחזרות רבות של הנושאים הנלמדים. מנגד, תלמידים רבים מתקשים לבצע זאת הם תופשים  את החזרה כמשעממת ומייגעת. אפשר לומר שמשחק זו דרך מעולה להתגבר על אתגר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *